ՍԵՔՍՈՒԱԼ ՀԵՂԱՓՈԽՈՒԹՅՈՒՆԸ ՀԱՅԱՍՏԱՆՈՒՄ
ՄՇԱԿՈՒՅԹ, Շաբաթվա լուր | Մանվել Քեշիշյան | March 5, 2010 14:32«Եկեք տեսնենք իրականությունը. Հայաստանն արդեն սեքսուալ հեղափոխություն է ապրում, բայց դեռ շատ դանդաղ: Եկեք միանանք խմբին և տարածենք հաղորդագրությունը»: Մոտ 6 ամիս առաջ այսպիսի հաղորդագրություն հայտնվեց «Ֆեյսբուք» սոցիալական ցանցում, ինչը սոցցանցի ակտիվիստների աչքից չվրիպեց:
Խոսքը Fecebook-ում ստեղծված «I DO support SEXUAL REVOLUTION in Armenia!!!» խմբի մասին է, որը ստեղծել է Դավիթ Պետրոսյանը, իսկ վարում է Արամ Մուղալյանը: Մոտ վեց ամիս առաջ ստեղծված խումբն այս պահին ունի 1328 անդամ:
«Խումբը ստեղծել եմ, որպեսզի հայ երիտասարդության շրջանում սկսեմ խրախուսել ազատ ապրելակերպը և փորձեմ կոտրել այն հին կարծրատիպը, որը կապված է սեքսի հետ: Վերջապես, XXI դարում ենք ապրում, ոչ թե նախնադարյան համայնակարգում»,- ասում է Արամ Մուղալյանը:
Հին կարծրատիպեր ասելով` Արամը նկատի ունի այն, որ աղջիկներին թույլ են տալիս սեքսուալ հարաբերություններ ունենալ միայն հարսանիքից հետո, իսկ տղամարդկանց` երբ ուզես և ինչքան ուզես: Նա ասում է, որ հիմա աղջիկների մեծ մասն ամուսնանում է 25 տարկանից հետո, ուստի սխալ է, որ կուսությունը պահպանվի մինչև այդ տարիքը:
«Դա օրինաչափ էր այն ժամանակ, երբ ամուսնանում էին 16-17 տարեկանում: Դա ոչ միայն վնաս է նրանց առողջությանը, այլև խտրականություն է. տղամարդկանց կարելի է ամեն ինչ, իսկ կանանց` ոչ,- ասում է Արամը,- Հայաստանում աղջիկներին բազմապիսի պիտակներ են կպցնում, եթե մեկից ավելի ընկեր են ունեցել, իսկ եթե չեն ունեցել ու կույս են, համարվում են մաքուր: Տղաների ճնշող մեծամասնությունը չի ուզում գիտակցել, որ աղջիկը մաքուր է համարվում ոչ թե կուսաթաղանթի առկայությամբ, այլ իր հոգեկան ու մարդկային արժեքներով»:
Խմբի ամդամներից Ռուզաննա Նահապետյանը կարծում է, որ հեղափոխությունն արդեն սկսվել է, բայց երիտասարդությունը բաժանված է երկու բևեռի. «Կան երկու խմբեր` ավանդական և մոդեռն մտածողներ: ՍԵքսուալ հեղափոխությունը հենց էդ մոդեռն մտածողների մեջ էլ սկսվել է: Ես չգիտեմ` ինչպես և երբ համատարած կլինի, բայց այն արդեն սկսվել է»:
Բժիշկ սեքսոպաթոլոգ Վրեժ Շահրամանյանն ասում է, որ երկու մասի բաժանված է ոչ միայն երիտասարդությունը, այլև հասարակությունը:
«Կան այցելուներ, ովքեր ամաչում են, նեղանում, երբ խորհուրդ ես տալիս,- ասում է նա,- մյուս ծայրահեղությունն էլ այն է, որ դիմում են ամենատարբեր փորձարկումների` սկսած խմբակային սեքսից»:
Բարքերի ազատականացումը Շահրամանյանը չի որակում որպես սեքսուալ հեղափոխություն:
«Ուղղակի օտար քամիների բերումով փորձում ենք կրկնօրինակել օտարոտի երևույթներ,- ասում է սեքսապաթոլոգը,- Հայ ազգը շատ կենտրոնացած է կուսաթաղանթ կոչվածի վրա: Սա հուշում է, որ սեքսուալ հեղափոխության մասին խոսելը դեռևս վաղ է: Մեր ազգը սեքսուալ անգրագիտության սով է ապրում: Սեքսուալ հեղափոխություններ եղել են այն երկրներում, որտեղ դրա համար կար ամուր հիմք, որտեղ իրազեկությունը բարձր է եղել: Մեր երկրի պարագայում բարդ է, պարզապես հայտնվում են խմբեր, որոնց նպատակը երբեմն նույնիսկ հայտնի չէ, բայց ամպագոռգոռ հայտարարություններ են անում երկրի սեռական մտածելակերպը փոխելու մասին: Դրանք հպանցիկ բռնկումներ են, որոնք նույնիսկ հետք չեն թողել»:
«Երբ XXI դարի առաջին տասնամյակի մայրամուտին մի ֆեյսբուքյան էջ եմ տեսնում, ինչպես I DO SUPPORT SEXUAL REVOLUTION IN ARMENIA-ն է, մի տեսակ տաք և ժպտախառն զգացում է առաջանում, ինչպիսին տածում եմ միմիայն Դոն Քիշոտի նկատմամբ: Սեքսուալ հեղափոխությունն այնքան ժամանակավրեպ հասկացություն է այսօր, որ սկսում ես դրան նայել որպես բարի խելագարի», -ասում է ամերիկաբնակ գրող Կարեն Ղարսլյանը:
Կարենը հավատում է ոչ թե սեքսուալ հեղափոխությանը Հայաստանում, այլ սեքսուալ ազատականացմանը: Դրանից, ըստ Կարենի, ամենաշատը կշահեն կանայք: Հիմա հենց նրանք են զգում դրա կարիքը:
«Եվրոպայում և Ամերիկայում ձևավորված, հասունացած ու ապրած գաղափարը այդպես հեշտորեն տեղափոխել հայաստանյան իրականություն, նույնն է, ինչ արմավենի տնկել Երևանի պուրակներից մեկում ու ակնկալել, որ կաճի»,- ասում է Կարենը:
Գրողը փոփոփություններ կատարելու համար առաջնային է համարում «աղջիկ փախցնելու» և «կարմիր խնձորի» հաղթահարումը: Ծնողները, ինչքան էլ դեմ լինեն տղային, ոչ մի քայլ չեն ձեռնարկի փախցրած դստերը հետ բերելու համար: Իսկ աղջիկը, քանի որ իրեն սպասող չկա, այլ ելք չունի, քան մնալը:
«Տվյալ պարագայում տղան այնքան մեղավոր չէ, ինչքան աղջիկը կամ նրա ընտանիքը,- ասում է Կարենը,- Նա պարզապես օգտվում է հասարակության բարքերի ապշեցուցիչ տհասությունից: Իսկ աղջիկը և նրա ընտանիքը ստրուկ են դրան, քանզի ողջ հասարակությունն է ստրուկ` չնչին բացառություններով: Նրանք չեն ընդունի փրկված աղջկա վերադարձը»:
Իսկ Արամ Մուղալյանի կարծիքով եսասեր են այն տղամարդիկ, ովքեր պահանջում են կույս աղջիկ. «Իմ կարծիքով նրանք աղջիկներին նայում են ոչ թե որպես անհատի, այլ, ասենք, իրի` «նոր լինի, օգտագործված չլինի» սկզբունքով. ինչպես մեքենա գնելիս»: